W SKRÓCIE
Szybka gra wojenna dla dwóch graczy. Po wybuchu II wojny światowej we wrześniu 1939 r. niemieckie Luftwaffe atakuje stolicę Polski – Warszawę.
Zadaniem lotnictwa Trzeciej Rzeszy jest zbombardowanie Warszawy, a celem polskiego lotnictwa (m.in. 111 eskadry myśliwskiej) strącenie niemieckich bombowców, zanim dotrą nad miasto.
Przebieg gry
Pełna rozgrywka obejmuje dwie partie: mecz i rewanz. Po pierwszej partii gracze zamieniaja
sie stronami konfliktu. Kazda partia podzielona jest na tury. Kolejne tury, od 1 do 8, zaznacza
sie przesuwajac w lewo wskaznik na liczniku paliwa widocznym w rogu planszy.
Tura ma szesc faz (zanim dojdzie do pierwszego powietrznego pojedynku, rozgrywa sie tylko
fazy 1, 3, 4 i 6).
1. Ruch mysliwców Luftwaffe
2. Strzały mysliwców i bombowców Luftwaffe
3. Ruch bombowców
4. Ruch polskich mysliwców
5. Strzały polskich mysliwców i artylerii przeciwlotniczej
6. Przesuniecie znacznika zuzycia paliwa
CEL gry
Kazdy z graczy ma inny cel. Luftwaffe ma zbombardowac
Warszawe. Aby to osiagnac, jeden z niemieckich bombowców
musi znalezc sie na polu oznaczajacym Warszawe.
Celem polskiego lotnictwa jest niedopuszczenie do
bombardowania, które mozna powstrzymac przez zestrzelenie
bombowców lub niedopuszczenie do ich przelotu
nad Warszawa przez 8 tur.
KONIEC gry
WARUNEK ZAKOŃCZENIA ROZGRYWKI:
Dowolny bombowiec wleci na pole Warszawy wygrana Luftwaffe
Obydwa bombowce zostaną zestrzelone (musi otrzymać dwa trafienia w jednej turze) wygrana Polaków
Rozgrywka kończy się po ostatniej rundzie wygrana Polaków
Uwaga: Na koniec gracze muszą zanotować w Raporcie z rozgrywki,
w której rundzie zakończył się mecz oraz ile polskich samolotów pozostało na planszy.
OKREŚLANIE ZWYCIĘZCY
Po zakończeniu pierwszego meczu gracze rozgrywają rewanż ze zmianą stron.