W SKRÓCIE

ORP „Orzeł” to gra dla dwóch osób. W swojej turze gracz wykonuje rzuty kośćmi. Wyniki pozwalają zaplanować różne działania: ruch, atak, stawianie min i inne.

Ruchy grającego polską Marynarką Wojenną są częściowo ukryte przed wzrokiem przeciwnika, co wnosi ogromne emocje do gry. Sprawdź się i Ty jako dowódca okrętu podwodnego!

 

Przebieg gry

Gra toczy się przez kolejne rundy do chwili, gdy

jeden z graczy osiągnie sw.j cel.

Każda runda jest podzielona na trzy fazy.

1. Rzucanie kośćmi

❥ Najpierw rzuty wykonuje grający Marynarką

Wojenną p,

❥ potem grający Kriegsmarine d.

2. Wykonywanie akcji uzyskanych na kościach

❥ Najpierw swoje akcje wykonuje grający

Marynarką Wojenną p,

❥ potem grający Kriegsmarine d.

3. Ustalanie nowej pozycji „Orła”.

CEL gry

Cel gry jest inny dla każdego gracza.

Celem grającego Marynarką Wojenną p jest

skierowanie okrętu ORP „Orzeł” ku cieśninom

duńskim, aby zgodnie z rozkazem Dow.dztwa

Floty z 14 września 1939 r. przedostać się nimi

do Wielkiej Brytanii.

Celem grającego Kriegsmarine d jest odnalezienie

i zatopienie „Orła”, zanim opuści Bałtyk.

KONIEC gry

WARUNEK ZAKOŃCZENIA ROZGRYWKI:
ORP Orzeł wpłynie do cieśnin duńskich (pola z czerwonym deseniem) wygrana Marynarki Wojennej. Usunięty zostanie czwarty, ostatni żeton ruchu z okrętem wygrana Kriegsmarine

OKREŚLANIE ZWYCIĘZCY
Po zakończeniu pierwszego meczu gracze rozgrywają rewanż ze zmianą stron.
Jeśli po dwóch meczach jest remis, o wygranej decyduje lepszy wynik testu wiedzy.

Warto wiedzieć

Poniżej znajdziesz kilka informacji przydatnych podczas gry oraz prowadzenia lub sędziowania rozgrywek w ramach Olimpiady Gier Planszowych.

SERDECZNIE ZAPRASZAMY

uczniów, harcerzy, graczy z klubów gier planszowych, młodzieżowe organizacje, studentów, niezrzeszonych i dorosłych do udziału w Olimpiadzie Gier Planszowych Instytutu Pamięci Narodowej.

Finały regionalne odbędą się w głównych miastach Polski,
a wielki finał odbędzie się w kwietniu 2023 roku w Warszawie.

Skip to content