W SKRÓCIE
Szybka gra wojenna dla dwóch graczy. Trwa wojna polsko-bolszewicka. Polscy i amerykańscy lotnicy starają się zatrzymać natarcie Armii Czerwonej na linii Bugu i uniemożliwić 1 Armii Konnej zajęcie Lwowa. Po raz pierwszy w historii samoloty walczą z uzbrojoną w karabiny kawalerią.
Przebieg gry
Gra jest podzielona na osiem rund (dni). Kolejne rundy zaznacza się, przesuwając wskaźnik
upływu czasu na kalendarzu widocznym u góry planszy. Gra kończy się po ruchu kawalerii
w 8. rundzie (18 sierpnia).
Runda dzieli się na turę bolszewików i turę Polaków. Każda z tych tur jest podzielona na dalsze
czynności:
Tura bolszewików
1. Ruch i ewentualne przygotowanie do strzału bolszewickiej kawalerii (s. 5–6).
2. Reorganizacja rozproszonych w poprzedniej turze oddziałów kawalerii (s. 6).
Tura Polaków
3. Ruch i atak polskich myśliwców (s. 7–9).
Każdą rundę kończy przesunięcie znacznika upływu czasu i usuwanie znaczników ostrzału
z jednostek bolszewickich.
CEL gry
Cel gry jest inny dla każdego gracza. Celem bolszewików
jest zdobycie Lwowa. Aby to osiągnąć, jeden z oddziałów
kawalerii musi znaleźć się na polu oznaczającym
Lwów. Celem polskiego lotnictwa jest zatrzymanie ataku
i niedopuszczenie kawalerii do Lwowa przez 8 dni (tur)
rozgrywki.
KONIEC gry
WARUNEK ZAKOŃCZENIA ROZGRYWKI:
• Dowolny oddział bolszewicki wkroczy na pole Lwów. Należy dokończyć bieżącą rundę (czyli rozegrać turę Polaków).
We Lwowie Polacy atakują wyłącznie oddział znajdujący się na wierzchu stosu!
• Rozgrywka kończy się po ostatniej rundzie.
Uwaga: Na koniec gracze muszą policzyć punkty zdobyte przez bolszewików (możliwe są wartości ujemne!).